Searching...

Prague: World of Beauty and Spa 2009

I have never been on a beauty fair, so I decided to change that and go. Today was the first day of the biggest beauty fair in Prague. I had great company, went with my friends Day (check out her nail blog), Dianka (she has a blog about eye makeup), Katka and Péťa. Thank you girls! I had my first shock when we arrived, the place was so crowded, long queues for tickets and people (mostly women and girls) everywhere. Of course we didn´t get distrurbed by that and headed right to the part where nail polish was. My second shock came when we entered the pavilion. It was so crowded, you couldn´t move and breathe. We even saw some girls fainted :( This is just for you to imagine how it looked there. And what about nail polish? For me the whole fair was a big disappointment. I mean they say it is the biggest international beauty fair in Prague! Well I had a bit different idea of how it should look like. First we went to OPI. Did they have the Suede collection? No! Why should they...and Holiday? I think they even don´t know there was one. The people at Orly didn´t even know their stuff. When we came to Essie and asked for Matte About You, they didn´t have it!!! If you would expect to see brands like China Glaze, Color Club, Zoya, Nubar...no chance. I was really sad about it :( I see all the beautiful polishes that are in the US and wanted to see them with my own eyes and saw nothing new. I bought just two polishes and one more Konad plate (I will show tommorow). When I came out after three hours I was totally dead and couldn´t wait to get home and kiss our one day old puppies :)

Nikdy předtím jsem na kosmetické výstavě nebyla, tak jsem se rozhodla, že to změním. Dnes byl první den největší výstavy tohoto zaměření v Praze. Skvělou společnost mi dělaly kamarádky Day (mrkňete na její blog), Dianka (bloguje o líčení), Katka a Péťa. Díky holky! První šok jsem měla hned před Výstavištěm. Všude bylo strašně moc lidí, na lístky se stály dlouhé fronty. To nás ale nemohlo odradit a namířily jsme si to rovnou do pavilonu s laky na nehty. Tam jsem dostala druhý šok, bylo tam nedýchatelno a nedalo se tam hnout. Člověk se musel prodírat a bojovat o každý centimetr volého místa. Později jsme dokonce viděly i pár holek, co tam omdlelo :( To jen tak pro dokreslení atmosféry. No a co laky na nehty? Pro mě byla v tomhle směru výstava velkým zklamáním. Rozhodně jsem čekala víc, vždyť se prezentují jako největší výstava v Praze! Jako první jsme zamířily k OPI. Čekaly byste, že budou mít Suede kolekci? Já ano, ale neměli ji. A vánoční? Myslím, že ani nevěděli, že nějaká vánoční je. U Orly zase neměli ani tušení, co vlastně vystavují. Naprostá neznalost sortimentu. Když jsme přišly do stánku Essie a ptaly se na zmatňující nadlak, tak nám bylo řečeno, že nemají, že nebyl dodán!!! A jestli jste čekali značky jako China Glaze, Color Club. Zoya, Nubar...bez šance. Byla jsem z toho docela smutná :( Vždycky když vidím všechny ty úžasný laky v USA, tak si přeju je vidět i na vlastní oči a dneska jsem rozhodně nic nového neviděla. Nakonec jsem si koupila jen dva nové laky a jednu Konad destičku (ukážu zítra). Po třech hodinách na výstavě jsem byla úplně mrtvá a těšila se domů za jednodenními šťěňátky :)



0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!